Roadtrip - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu

Roadtrip

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Page

13 Oktober

Vanochtend vroeg opgestaan om nog even snel met pappa en mamma te kunnen ontbijten voordat ze hun vlucht terug naar Nederland hadden.

Voor ons begon vandaag de roadtrip eigenlijk pas echt. De komende dagen gaan we veel reizen en onderweg veel dingen zien. vandaag stond meteen een van de langste ritten van deze vakantie voor de boeg. van San Diego via Joshua Tree National Park naar Peach Springs een rit van zon 700 kilometer.

Joshua Tree was schitterend we zijn eerst naar een uitkijkpunt gereden en daarna naar Skull rock. Waar zoals de naam al zegt een hele grote rots lag in de vorm van een schedel:). Na Joshua Tree besloten we maar om de kap van de auto dicht te doen. het was zon 40 graden en we waren gewoon levend aan het verbranden. eenmaal het park uit reden we via de oude route 66 naar Peach Springs waar we rond 6 uur aankwamen. hier verbleven we in het indianenreservaat in de Hualapai Lodge. Bij het inchecken stond een groot bord dat ze gratis oordopjes verschaften ivm de naastgelegen treinrails. In Amerika is het namelijk zo dat een trein toetert (dag en nacht) bij het passeren van een spoorwegovergang. en laat deze nou net langs de lodge liggen! Nadat we snel even gegeten hadden in het naastgelegen restaurant besloten we om nog even te genieten van het warme bubbelbad. Daarna zijn we lekker onder de wol gekropen. Morgenvroeg rijden we namelijk verder naar de Grand Canyon!

14 oktober
Na het ontbijt te hebben genuttigd, zijn we vlug in de auto gestapt het was namelijk toch nog een dikke 2 uur rijden naar de Grand Canyon. eenmaal daar geparkeerd. zijn we gaan wandelen langs de Canyon af het is een wandelroute van ongeveer 10 kilometer. Je kunt er ook voor kiezen om deze route met de bus af te leggen. Omdat er nogal een lange rij stond besloten we om maar te gaan lopen. Na 1,5 kilometer begonnen we te twijfelen of we de auto wel hadden mogen parkeren op de plek waar we hem hadden neergezet. Het zekere voor het onzekere genomen en maar teruggelopen naar de auto, ( Dion zijn grote liefde zou maar opgetakeld worden de horror!!;-)) Terwijl Dion ging navragen of de auto kon en mocht blijven staan ging ik alvast in de rij staan voor de bus. Toen Dion terug kwam (de auto stond gewoon goed) was de bus er en konden we meteen instappen. We zijn een paar haltes verder uitgestapt en te voet naar de volgende halte langs de canyon af gelopen. Daar weer op de bus gestapt en daar weer langs de canyon af naar de volgende halte Etc. Etc. Het uitzicht onderweg was ongelooflijk en onbeschrijfelijk mooi we hebben honderden foto's gemaakt en toch is het in het echt nog mooier, groter, dieper etc. Ook moest je geen last van hoogtevrees hebben het pad liep vaak langs de diepe afgrond af wat wel weer zorgde voor hele mooie foto's!

Na 3 uur te hebben rondgelopen in de Grand Canyon besloten we om het voor gezien te houden. We gaan namelijk later deze vakantie nog een keer terug naar de Grand Canyon maar dan in stijl namelijk in een helicopter:)

Terug bij de auto stelde we de Navi in op Page. een stad in Arizona waar we de nacht door zouden brengen op onze doorreis naar Monument Valley. Voordat we daar aankwamen maakte we nog even een tussenstop bij Horsebend Shoe. Ik had al op foto's gezien dat het ongelooflijk mooi was maar toen ik het met mijn eigen ogen zag was ik sprakeloos. Ook hier gold weer je moest geen last hebben van hoogtevrees want je kon tot aan de afgrond op de rotsen lopen en staan.

Uiteindelijk zijn we doorgereden naar ons hotel in Page waar we even snel een was hebben gedraaid. daarna opzoek naar een leuke eettent. Die hadden we al snel gevonden vlakbij het hotel Big John's Texas BBQ.
Een echte amerikaanse vreetschuur we werden aan een lange tafel tussen andere mensen ingezet waar we aan de praat raakte met een italiaans stel. Het eten smaakte goed, het bier smaakte goed er was een live band en het was heel gezellig met de italianen. al met al een geslaagde afsluiter van de dag!

15 oktober.
Vanochtend besloten om ons hotel in page nog voor 1 nacht extra te boeken en vandaag op en neer naar Monument Valley te rijden. dit omdat we dan morgen minder ver hoeven te rijden naar Bryce National Park.

Maar eerst gingen we nog een tour doen door de Lower Antelope Canyon. Daan bedankt voor deze tip! Ik weet ook gewoon niet meer hoe ik het moet omschrijven zo mooi! We daalde samen met onze gids bijna 200 meter via steile trappen de canyon/kloof in. de wandeling duurde bijna anderhalf uur. en ik heb alleen maar met open mond rondgelopen en overal foto's van proberen te maken. Na de tour zijn we doorgereden naar Monument Valley. bekend van diverse western en andere films die daar zijn opgenomen. We hebben daar besloten om niet zelf over de onverharde weg te rijden (het nieuwe schatje van Dion zou maar beschadigd of vies/vuil worden) maar een tour te doen. Deze tour nam je ook mee naar een restricted area waar alleen de tours mochten komen.
Wij bleken de enige mensen voor de tour op ons tijdstip te zijn dus toen hadden we ineens een privetour:) ook niet verkeerd natuurlijk. De gids heeft ons van alles uitgelegd over de diverse rotsformaties en ook waar allerlei films precies zijn opgenomen. We werden ook nog getrakteerd op een priveconcert van onze gids bij een van de arches. Super mooi. Voor wie het wil zien ik heb een filmpje ervan op mijn facebook geplaatst!

Toen we na 2,5 uur weer terug bij de auto waren zijn we op ons gemak teruggereden naar ons hotel in page. Waar we lekker op ons balkon hebben gezeten met een biertje. Morgen weer vroeg op dan gaan we naar Bryce!