Las Vegas & Death Valley - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu Las Vegas & Death Valley - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu

Las Vegas & Death Valley

Door: Dion

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Sequoia

16 + 17 oktober

Vandaag zouden we naar Bryce gaan, en mooi berggebied waar we wel nieuwsgierig naar waren.
Onderweg moesten we een zandpad in maar toen we daar eenmaal opreden stond er een bord dat het afgesloten was, waarschijnlijk door regen wat er gevallen is gebeurd hier vaker dat dan de wegen ineens niet meer begaanbaar zijn. dus oke prima dan rijden we wel anders en onderwegen kwamen we derachter dat Zion waar we dus ook heen zouden gaan een dag later.. ineens beter op de route lag.
Nou schema omgewisseld en hoppaa naar Zion.. een mooi park vol natuur. Kwamen bovenaan de berg bij de ingang en gingen met de auto zo naar beneden waar de officiele ingang van het park zit. Het naar beneden rijden alleen was prachtig dit deed ons heel erg denken aan de animatiefilm "Cars" in de scene dat hoofdkarakter ( rode racewagen Lightning Mcqueen met zijn Porsche vriendinnetje rond gaat rijden door de bergen, kronkelige weggetje wat riviertjes hier en dan tunneltjes door bergen.. echt leuk !
Auto geparkeerd en te voet richting een opstapplek voor de bus .. We gingen de "Angels Landing" lopen..
Dacht ik, naja in het begin gewoon beetje omhoog lopen daarna al redelijk stijl omhoog lopen daarna voor ons gevoel recht omhoog lopen het was wel pittig op het einde een kronkelweg omhoog van links naar rechts en links naar rechts.. je had 5 stappen gezet en je kon weer naar links omhoog en weer 5 stappen rechts omhoog we dachten van nou dit is het wel dan zon beetje dat zware gedeelte .. kwamen we boven aan heel trots, prachtig uitzicht ... oooooo wacht nu begon het echte werk pas!!!
het laatste stukje moest nog gedaan worden en dit was echt niet meer lopen dit was wel beetje klimmen met behulp van paaltjes met kettingen in de rotsen gepint .. nooit eerder gedaan bes wel heftig vooral omdat het smal was en rotsachtig en als je links keek, keek je de afgrond in en rechts de afgrond in dit laatste stukje was niet ver maar toch doe je er wel een halfuur drie kwartier over .. ook wel door de drukte en ook een beetje de juiste klimroute te vinden !
En toen kwamen echt echt echt BOVENAAN
Woooooo 450 meter hoog en 1700 meter boven zeespiegel !
en een uitzicht niet normaal !
Er werd gezegd vooraf dat je er in totaal 4 uur over doet (heen en terug)
We hebben het netjes in ruim 3 uur gedaan :) topperd was t !
toen even gezocht naar een stadje om te overnachten dat werd "Hatch"
en ja hoor zon motel langs de weg met zon typisch amerikaans restaurantje erbij .. ai ai ai wat gaat dat worden.
Eerst even gegeten daarna de kamer gaan checken wat we aan zouden treffen... en hee SHIT wa gaaf !!!
Helemaal Harley davidson stijl ingericht leuke retro dingetjes en datjes echt TOP en ook prima geslapen.
Sochtens daar nog ontbeten want dat zat erbij ingegrepen en toen maar richting Bryce want die hadden we nog te goed.. bij het hotel hadden we al slecht weer dus dat was nogal balen eenmaal in Bryce werd het alleen maar erger, we zijn het park wel ingereden om toch te gaan kijken maar de mist/wolken hingen gewoon overal .. je had 6 tot 8 meter zicht ofzo in de auto ELLENDE !
Toen maar snel richting LAS VEGAS !!!!
Ja van alle rust de drukte weer in .. wat een stad zeg echt heel levendig.
In gaan checken in ons hotel "EXCALIBUR" jaa dat is van dat zwaard uit de steen trekken.. in die stijl was het dus ook, ridderstijl een groot kasteel met blauwe en rooie daken .. vond het ook wel wat weghebben van Mario Bros.
Meteen over de strip gaan lopen, je krijgt zoveel indrukken van alle kanten .. wat me gelijk opviel was het aantal zwervers en straatartiesten, het toerisme is hier ook zo hoog dus dat is wel logish.
We kwamen aan bij de Bellagio bekend hotel natuurlijk ( Oceans 11 )
het was savonds dus het fontijntje naja FONTIJN ging om het kwartier aan, schitterend met al het licht en al en alles wat je er al niet omheen ziet !
waren nogal moe van lange reizen dus CALL IT A DAY ff het bedje uitproberen ..

18 oktober

Nou prima bedje hoor :)
Beetje een grijzige dag vandaag.. maar we gingen met de bus richting het "Stratosphere" hotel, wij zitten zuidelijk ( MGM, New York New York, Mandalay Bay) maar we moesten dus nogal een stukje naar het noorden en het lopen gaat allemaal niet makkelijk .. je kan zeg maar niet overal langs de weg gewoon rechtdoor lopen .. er zijn veel oversteekviaducten met roltrappen en die leiden je dan weer van het ene hotel naar het andere hotel.
Eenmaal aangekomen bij het hotel .. kaartjes fixen om naar boven te komen in de hoge toren van het hotel maar ook kaartjes voor een attractie en wat voor een !!!
XSCREAM staat boven op het dak, is zeg maar een achtbaan karretje zit op een plus minus 20 meter lange rails, en die rails leunt zon 12 meter over de rand van het gebouw heen en dan niet recht nee schuin naar beneden, het gaat zo ; je gaat in da ding zitten, die rails die buigt naar voren (beneden) en het karretje begint te rijden (snel) en stopt dan net aan het einde van de rails zodat het net lijkt alsof je zo naar beneden stoort echt FREAKY.. maja leek me wel gaaf, madelon niet zo!
komen we buiten om erin te gaan helemaal in spanning, krijgen we te horen Sorry Guys there is lightning in the valley... ooo oke dan iedereen terug naar binnen voorlopig gaan de attracties uit veiligheid dicht!
Zo'n halfuur gewacht en gehoopt op beterschap maar dat trok op niks, zijn uiteindelijk maar gegaan.
Toen zijn we de hotels/casinos gaan checken, we hebben er best wel wat gehad maar Ceasars Palace, Bellagio en The Venetion zijn me wel het meest bijgebleven! Chique hoor .. the venetion vooral ! Echt gewoon Venetie met hun gondels en kanaaltjes Italiaanse muziek en zang en alles gewoon! Zelfs het plafond hadden ze aan gedacht en ipv een standaard plafond is deze helemaal beschilderd zoals de lucht, blauw en hier en daar een wit wolkje.
Savonds zijn we gaan eten bij het Hardrock Cafe een beetje iets wat we standaard doen, souveniertje meenemen altijd leuk, smaakte ook weer prima !
2130 DAVID COPPERFIELD
Een illusionist, goochelaar, tovenaar Whatever haha
Het is moeilijk om precies in detail te treden maar DAMN in een woord geweldig !
Autos verschenen uit het niks... een UFO ... n T-rex en hij deed zelfs aan tijdreizen... okee jaa het is allemaal een illusie maar toch !
als je ooit in vegas komt .. GA ERHEEN :)
Nou 2300 show klaar snel richting hotel want morgen is het vroeg dag !

19 oktober
piep piep piep vroege wekker, ontbijten en de bus op !
De bus richting een vliegveldje buiten vegas.
we gingen vliegen niet met een vliegtuig maar dit keer een helicopter, waarom ook niet ? Met de helicopter richting de "Grand Canyon"
Damnn wat gaaf, een medepassagier zei ; This is the right way to do it..
Jaaa op deze manier wil je het meemaken, wat een uitzicht en ook gewoon leuk om is met iets anders te vliegen als altijd maar een vliegtuig..
We Landen midden in de Canyon, hier kregen we Brunch met CHAMPAGNE ook prima .. Paar mooie fotos maken beetje kletsen met medepassagiers en onze piloot .. prima kerel trouwens wist alles heel leuk te vertellen..
dit moest dan ook wel ons hoogtepunt van de vakantie worden en het was duur maar het was het zeker waard !
We kwamen vroeg op de middag weer terug bij het hotel en toen besloten maar is te gaan THRILLSEEKEN!
Destination 1 ... Rollercoaster NEW YORK NEW YORK !!!
Echt een hele dikke achtbaan beginnend in het hotel NY NY, met loopings kurketrekkers .. we werden er best wel een beetje misselijk van haha maar hij was echt tof een stiekem ook best wel hoog daar verkijk je je vaak wel op van buiten, en vooral zo tussen al die hoge (nagemaakte NY gebouwen zoals Chrysler en Empire State Building).
Daarna nieuwe ronde nieuwe kansen @ Stratosphere !!!
JA hoor het weer was prima dus nu hebben we hem dan ook maar gedaan .. 350 meter hoog in onze broek schijtend haha maja toch gedaan .. best wel heftig maar achteraf wel heel stoer !!!!
En Savonds om vegas af te sluiten FREEMONT STREET de "oude" strip maar eerlijk gezegd veeel meer sfeer en gezelligheid, leuke straatartiesten in al zijn verschillende vormen, maar stiekem kwamen we voor 1 ding : "Slotzilla Zoom-line"
een kabelbaan waar je aan hangt met je gehele lichaam, die van de 5e verdieping hoog van de ene kant naar de andere kant van Freemont Street gaat... Echt super tof om gedaan te hebben je zweeft dan overal alle mensen heen die daar lopen .. veel kijken omhoog van ; Huhhhh ??? wat is dat nou weer haha :D
Was een erg geslaagde afsluitende dag in SIN CITY
Morgen gaan we verder !!!

20 oktober
Vandaag lieten we Las Vegas achter ons en gingen we via Death Valley naar Sequoia National Park een rit van bijna 8 uur. Onderweg in Death Valley zag Dion een uitzichtpunt waar hij wel even wou gaan kijken. Stappen we daar de auto uit, komen daar net Kim & Bas naar beneden gelopen(vrienden van ons uit NL) Super grappig om die daar in de middel of nowhere tegen te komen. Vervolgens zijn wij doorgereden richting Sequoia en hun gingen verder naar Las Vegas. aan het einde van de vakantie komen we elkaar weer tegen in LA:) Wij wilden in Death Valley nog naar Badwater basin een grote zoutvlakte helaas was de weg ernaartoe door de storm een paar dagen geleden overstroomd door water en was de weg afgesloten. Onderweg richting Sequoia kwamen we Coyote's tegen midden op de weg. Natuurlijk zijn we even gestopt en hebben we foto's gemaakt. echt tof om ze van zo dichtbij te zien. De rest van de rit was vooral door woestijn gebied en uitgestorven dorpjes met soms maar 25 inwoners. onderweg bleek de snelweg afgesloten te zijn vanwege modderstromen. De dag dat wij in Las Vegas een beetje regen hadden heeft het in de rest van Nevada en deel California echt gestormd veel modderstromen, wegen overspoeld etc. Toen zijn we maar even gestopt om te lunchen en heeft Dion een Detour uitgevogeld. (Amerikanen en een alternatieve route weergeven gaat niet samen) Uiteindelijk zijn we rond 7 uur aangekomen bij Three Rivers een dorpje net voor Sequoia. Waar we een kamer kregen met jacuzzi op de kamer. Super chill nu dus lekker met biertje in de jacuzzi genieten van onze avond.

Talk to you soon Bye !
Over And Out !!!