Richting San Francisco en verder - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu Richting San Francisco en verder - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Dionenmadelon - WaarBenJij.nu

Richting San Francisco en verder

26 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Simeon

21 oktober

Vanochtend bezochten we eerst Sequoia NP. De grootste, dikste bomen ter wereld staan hier. We hebben de dikste/grootste boom bezocht (Grootste massa). De General Sherman Tree. Om er te komen moesten we eerst via een pad 100 meter dalen. en daar liepen allemaal paden langs de bomen. We voelde ons heel klein tussen alle reuze bomen. veel leuke foto's gemaakt en daarna weer terug naar de auto lopen. Dat viel vies tegen. deze bomen staan op 3 km hoogte en de lucht is dus ijl. die 100 meter terug omhoog klimmen was daardoor inspannender dan gedacht. Eindelijk terug bij de auto zijn we doorgereden naar Oakhurst vlakbij Yosemite. Waar we in het Best Western verbleven. Nog even snel een was gedraaid, uit eten geweest bij het restaurant van Best Western( viel vies tegen) en s'avonds op de hotelkamer film gekeken. Vandaag een redelijk rustig dagje!

22 oktober
vandaag stond Yosemite op de planning. We wisten niet precies wat we wilden bekijken omdat dit nationaal park het mooiste is in de lente/zomer.
uiteindelijk hebben we de auto geparkeerd en zijn gewoon gaan lopen. eerst nog even ontbeten in het cafe met warme chocomel (zo koud was het daar s ochtend nog;-) uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de lower yosemite falls. een korte trail naar de beroemste waterval van Yosemite. Super mooi! Daar aangekomen is Dion nog via de rotsen naar de waterval geklommen. Rond 2 uur zijn we aangereden naar San Francisco. Waar we rond half 8 aankwamen. Snel ingecheckt en daarna meteen door naar het vliegveld om Myrthe op te halen. Die kwam speciaal voor mijn verjaardag een weekendje naar San Francisco:) Eenmaal terug in het hotel kwamen we erachter dat ons hotel op de rand van de ghetto lag allemaal dakloze en ander raar volk dat op straat hing. Bij de receptie maakte ze ons ook duidelijk dat we vooral linksaf moesten slaan bij de ingang en nooit rechtsaf. Daar hebben we dus maar netjes naar geluisterd.

23 oktober
Er is er een jarig hoera, hoera dat kun je wel zien...... Voor mijn verjaardag gingen we fietsen over Golden Gate Bridge. eerst netjes aangemeld waar we aan hebben gegeven echt geen helmen nodig te hebben, maar omdat we met een gids meegingen was het alsnog verplicht:( Daarna moest je verplicht een fietstest doen om te kijken of je wel kon remmen etc. nog erg moeten lachen omdat een aantal amerikanen die nog nooit hadden gefietst een tandemfiets aan het uitproberen waren. dat ging niet helemaal goed. eenmaal op pad was het in het begin nog een beetje frisjes. het was mistig en het waaide, er kwamen meteen 2 steile hellingen om op de golden gate te komen. het uitzicht was geweldig mooi en van de kou had je ook geen last meer. na de golden gate bridge kon je even uitrusten want toen gingen we heuvel af richting Sausolito. Daar hebben we afscheid genomen van de gids en zijn we lekker gaan lunchen. Vanuit door kun je met de ferry terug naar Fishermans Wharf in SF. wij besloten om nog even door te fietsen naar de Redwood bossen en vanuit daar door naar Tiburon onderweg mooi uitzicht over de Golden Gate bridge en San Francisco. Om 5 uur kwamen we aan in Tiburon en toen hadden we ruim 30 kilometer gefietst. net op tijd want om 17.10 uur vertrok de een na laatste ferry. de laatste ferry vertrok 3 uur later pas om 20.00 uur. Vanaf de ferry had je een super mooi uitzocht op de Golden Gate bridge tijdens de zonsondergang en op Alcatraz. terug in SF hebben we de fietsen ingeleverd en zijn we heerlijk bij de italiaan gaan eten.

24 oktober
Vanochtend een beetje uitgeslapen en daarna met de bus op pad naar Golden Gate park, Alamo Square ( de fullhouse huisjes) en Union square waar we nog even geshopt hebben. Daarna vertrokken naar Fishermans Wharf waar we enkele souvenirs hebben uitgezocht. precies op tijd hebben we ons gemeld bij Alcatraz landing voor onze avondtour naar Alcatraz. in een woord geweldig. we moesten eerst nog even van de aanmeerdock stijl omhoog lopen ( staat gelijk aan 13 verdiepingen stijgen) daarna konden we via een audiotour de cellblokken, isoleer, douche en eetzaal bezichtigen. Echt bizar en heel vet om te zien. tijdens de avondtour is de ziekenhuis boeg ook geopend. (deze is tijdens de dagopening dicht omdat er dan 1000 man op het eiland zijn en bij de avondtour maar 300) in de ziekenhuis boeg konden we de operatiezaal, x-ray en uitslaapzaal/behandelzaal bezichtigen echt heel vet! om 8.15 begon er een presentatie over de isoleercel en de echte diehards mochten als ze wilde zelf ervaren hoe het was om daarin opgesloten te zitten. Natuurlijk hebben we deze kans gepakt en heeft een Ranger ons 90 sec opgesloten in de isoleer. deze kamer is pik en pik donker en je hoort echt helemaal niks. Raar om je voor te stellen dat 80 jaar geleden daar mensen dagen achterelkaar opgesloten hebben gezeten. Om 8.45 was er een demonstratie van het openen en sluiten van de celdeuren. heel vet om mee te maken. Zeker een aanradar!! uiteindelijk waren we pas rond kwart voor 10 terug aan land in SF waar we snel zijn gaan eten bij Bubba Gump uit de film Forest Gump. Geweldig restaurant en heel lekker gegeten!

25 oktober
Nog snel even met de auto lombard street gereden( het bekendste kronkelweggetje ter wereld) en daarna Myrthe bij naar hostel afgezet in downtown SF zij vliegt morgenvroeg terug naar San Diego. wij rijden vandaag richting LA. onze eerste stop was de 17 mile drive. een mooie weg langs de kust (en veel golf banen) echt een hele mooie route. nog even gestopt in Carmel by the sea en vervolgens via Highway 1 helemaal langs de kust af naar San Simeon gereden. Hier overnachten we vannacht voordat we morgen doorrijden naar LA.

Welterusten voor nu en tot de volgende:)